zeeleeuwen, zeeolifanten en pinguins - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Paul en Lotte - WaarBenJij.nu zeeleeuwen, zeeolifanten en pinguins - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Paul en Lotte - WaarBenJij.nu

zeeleeuwen, zeeolifanten en pinguins

Door: paulencharlotte

Blijf op de hoogte en volg Paul en Lotte

17 Januari 2011 | Argentinië, Puerto Madryn

Gisterenmiddag - na een busreis van 20 uur - aangekomen in het mekka van de zeedieren; Puerto Madryn. Helaas waren de goedkope kamers al vergeven, ach wat, we hebben nu een prachtige kamer, doet aan als een houte cabana, zeer ruim opgezet. Paul heeft al onze verzamelde spulletjes breed uitgestald, zowaar gezellig, we blijven hier nog even hangen. De rust en ruimte, gecombineerd met zon én zeebries, doen ons nu al goed. Vanmiddag gaan we op expeditie naar de zeeleeuwen, gisteren zijn daar zelfs orca´s gesignaleerd vlak voor het strand (kans is klein dat wij dat ook mogen beleven maar wie weet!), morgen rondje schiereiland voor de pinguins, zee olifanten en dan nog wat zeevogels. Inclusief een tochtje op zee en snorkelen (onvoorstelbaar toch?). Sfeer nog steeds opperbest, zeker in deze cozy guesthouse met gazon (!). Nog geen Brit gezien maar de Welshpeople zijn de eerste die zich hier vanuit Europa hebben gevestigd en die engelse invloed is nog steeds zichtbaar... Verder al heel aardige mensen uit diverse mensen gesproken. Ondertussen kijken we ook vast vooruit en denken we er over om met de trein over een paar dagen naar Bariloche te gaan (Herman heb jij die reis ook niet een keer gemaakt?)

• 17 Januari 2011 - 15:46

Marjolein Huber:

Lieve Lotte en Paul, wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken, wow! Herkenbare indianenfoto's, erg leuk Lot dat je gevraagd werd om mee te dansen. En wat een natuurgeweld: die woestijn en de rotsen. Erg bijzonder lijkt me om daar zo in het landschap te zijn. Ik zit in elk geval te smullen van zulke foto's!
    Ik reageer nu pas in verband met een ziekenboeg hier thuis en mijn moeder die een TIA gehad heeft. Daar gaat het gelukkig ook weer heel goed mee.
    Lieverds, geniet ze en heerlijk dat ik zo ook een beetje mee kan reizen.
    Alle goeds, dikke kus,
    Marjolein

• 17 Januari 2011 - 19:03

Karin.d.O:

Wat een schitterende omgeving,daar kan je eindeloos wandelen(met Tycha).Jullie hebben wel lekker weer,hier is 't prut.Leuk om dieren die wij ook hebben in hun natuurlijke omgeving te zien.
    Gr.van ons.

• 18 Januari 2011 - 14:42

Leo:

Dit is een mooie belevenis lijkt mij.Hier gaan we morgen een fiets huren en in de lop van de week met een busje ergens heen.We,dat zijn 2 vrouwen en 3 mannen,allemaal single van boven de 65.We hebeen het prima naar ons zin,maar nu ga ik jullie volgende bericht lezen.

• 18 Januari 2011 - 14:42

Leo:

• 18 Januari 2011 - 19:00

Hannie:

Ha lieve mensen, ik smul van jullie verhalen en zie het voor me, jullie op zee tussen al die zeedieren en dan moeten die orca's toch ook lukken.
    erg veel liefs, Hannie