terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Tomohon, Indonesië van Paul en Lotte - WaarBenJij.nu terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Tomohon, Indonesië van Paul en Lotte - WaarBenJij.nu

terug in de bewoonde wereld

Door: paulencharlotte

Blijf op de hoogte en volg Paul en Lotte

20 Februari 2012 | Indonesië, Tomohon

Togean Islands heeft aan alle verwachtingen voldaan: geen internet, geen telefoon, geen auto's, geen baksteen, alleen strand en bush, bamboe, corallreefs, emmer koud water om te wassen, local food, plakkerige huid. De eerste halte "malenge" bij Sifa cottages zag er zo goed uit dat we daar de volle week zijn gebleven.En ja priveles duiken voor Lot dus die is ook tot 17 meter diep gegaan, nieuwe onderwater wereld (met zeeschilpad!) gezien, wat een belevenis! Geen electriciteit, wel generator; boekje lezen in bed werd ons elke keer door de neus geboord, want als wij naar bed gingen, ging 15 min later het licht uit... De reis er naar toe en vandaan ook andere koek, zo zonder reisorganisatie: stikvolle boot en bussen en ook gammele bootjes, warm. Met de lonely planet, de paar europese reizigers on the road en de altijd vriendelijke indonesiers prima te doen. Gisteren vertrokken vanuit Gorontalo en na een intensieve tocht aangekomen in Tomohon onder de rook van de werkende vulkaan :) in een waar kunstzinnig en wonderschoon 'resort' uitgekomen, wat is een warme douche en een echt bed met goed matras dan een genot! Paul en ik maken het goed, we kunnen eigenlijk best goed reizen samen :)

• 20 Februari 2012 - 05:45

Paps:

wat leuk dat jullie hebben gedaan wat ik altijd gewild heb.maar de prmitieve gang van zaken zou denk ik te vermoeiend zijn geweest.ik ben blij met jullie reis naar het land van rietje.de bijzonderheden horen en zien we wel wanneer jullie en wij thuis zijn.morgen hebben wij nog een excursie en vanavond eenafscheidsavond.woesdag om 3 uur moeten wij uit de kamer enom 4 uur naar het vliegveld.jullie ook nog een prettige voortzetting van de reis entot ziens in nederlang,waar het wel erg wennen zal zijn.groeten paps

• 20 Februari 2012 - 06:44

Linda:

Leuk verslag met de foto's om de dag hier in Eindhoven mee te beginnen.
    Ik hoop dat het niet tegenvalt om straks weer terug te zijn in de Donkeregaarde.

• 20 Februari 2012 - 11:18

Antje:

Zo, ik zal ook eens wat laten horen! Ik lees wel maar heb nooit zoveel te melden op zulke mooie verhalen.
    Goed dat jullie het zo lekker hebben, het ziet er ontzettend fascinerend uit allemaal. En fijn dat je er weer eens achter komt dat jullie zo goed samen kunnen reizen ;-)!
    Veel genoegen nog de komende tijd, en liefs!

• 20 Februari 2012 - 20:05

Hannie:

Ha, daar zijn jullie weer. Wat ziet het er toch allemaal geweldig uit. Ik geniet van de verhalen en verheug me al op je life verslag lieve Lot.
    De foto;s zijn geweldig, ik ruik bijna hoe het er is. Heb het heel erg goed en houd ons op de hoogte.
    Goed om te lezen dat er ook nog wat anders bestaat dan de eurocrisis en andere westerse narigheid.
    veel liefs, Lot, ik begin je nu wel te missen hoor. Je bent al wel lang weg. Denk iedere dag aan je als ik in Utrecht CS door de gangen loop.
    big hug voor jullie beiden.