naar de Togean islands - Reisverslag uit Ampana, Indonesië van Paul en Lotte - WaarBenJij.nu naar de Togean islands - Reisverslag uit Ampana, Indonesië van Paul en Lotte - WaarBenJij.nu

naar de Togean islands

Door: paulencharlotte

Blijf op de hoogte en volg Paul en Lotte

10 Februari 2012 | Indonesië, Ampana

Daar zijn we weer. Vandaag vanuit Tentena naar Ampana gereden, auto met chauffeur (eigenlijk betaald meerijden) deze keer zelf geregeld.Mooie reis langs de kust gemaakt.Laat aangekomen, dus net in een stalletje een mie goreng gegeten. Nu nog uitzoeken waar morgen de boot naar de eilanden vertrekt en vooral ook: hoe laat. Maar eerst even verslag doen, want straks kunnen we ws. niet eens meer mobiel bellen of sms-en.
De afgelopen dagen waren weer erg bijzonder. Vanuit Toraja-land naar het noorden getrokken en twee dagen in een prachtige cottage aan het Poso-meer op Tandobone resort vertoefd. Daarna in jeep met gids Dina (erg leuk mens) en chauffeur Papanoli een tweedaagse trip gemaakt naar en door de Badavallei (megalieten, vlinders, apen). Gisteren in Tentena teruggekeerd en vanochtend inkopen gedaan en verder gereisd via Poso (het gebied waar enkele jaren geleden nog onlusten waren tussen de christenen en moslims).
We hebben het geweldig naar ons zin en tot nu toe zijn we beiden nog (redelijk) gezond. Begrepen dat het in Nld nog steeds erg koud is, nu nog een elfstedentocht!

• 10 Februari 2012 - 16:03

Linda:

Leuk dat jullie er foto's bij doen!
    Inderdaad hier is het no steeds onder nul ook overdag nog; maar daar komt zondag verandering in. Maar de zon schijnt wel vrijwel iedere dag!

• 10 Februari 2012 - 18:53

Karin:

Leuk,alle foto's.Toch weer anders dan de foto's van papa.
    Nog twee dagen koud hier en dan gaat 't dooien.

• 14 Februari 2012 - 16:38

Hannie:

Dag lieve mensen, wat een prachtige reis maken jullie. Geweldig om door Sulawesi te reizen in gebieden waar het zo kort geleden nog onveilig was. Leuk ook die foto's, kan ik zien hoe jullie het maken. Het ziet er heel relaxed uit.
    Dat het hier koud was, weten jullie al, vertel ik niets meer over. Geniet en hou ons vooral op de hoogte van al het moois en goede dat jullie tegenkomen op jullie trip. veel liefs!