Van de kust naar het binnenland - Reisverslag uit Sengkang, Indonesië van Paul en Lotte - WaarBenJij.nu Van de kust naar het binnenland - Reisverslag uit Sengkang, Indonesië van Paul en Lotte - WaarBenJij.nu

Van de kust naar het binnenland

Door: paulencharlotte

Blijf op de hoogte en volg Paul en Lotte

31 Januari 2012 | Indonesië, Sengkang

Hallo allemaal. Net aangekomen in Sengkang, aan de oostkust van het schiereiland waar we nu zijn. Soepje gegeten (veel lever en ander orgaanvlees) en Jaja onze gids voor morgen, als we het Tempemeer op gaan, ontmoet. We zitten in het beste hotel vd stad - wordt gezegd - en ze hebben zowaar Wifi (waarschijnlijk net aangeschaft, want bij Tari-travel gaven ze aan dat het er niet zou zijn). Plan is straks te gaan eten met Alex (onze chauffeur), Jaja en twee nederlandse vrouwen die we in Bira hebben ontmoet en die hier nu ook zijn.
De afgelopen 2 dagen / 3 nachten in Bira waren erg relaxed. We hadden een romantische bamboo-bungalow op een klein resort met uitzicht op zee (we waren de enige gasten). Veel gelezen, gezwommen, gewandeld en ook nog een bootje met bemanning gehuurd en naar een eilandje gevaren. Aldaar gesnorkeld (prachtige onwatertaferelen, wel allebei goed verbrand) en heerlijk vis gegeten.
We hebben er inmiddels anderhalve week opzitten (het lijkt veel langer) en zijn al aardig gewend aan de hitte, de hagedissen (die het geluid van een vogel maken) en alle moslimrituelen. Morgen na het tempemeer gaan we de Tanah Toraja in en daar zal het allemaal weer anders zijn. We gaan het zien en laten het jullie weten zodra het kan.

• 03 Februari 2012 - 12:10

Karin:

't Is wel een echte doe-vakantie.Ik wil wel wat meer foto's zien.(niet van die slachtpartij)
    Ik kijk naar buiten en zie het enorm sneeuwen.Jullie zitten goed daar.
    Groetjes ,Karin.