Op zoek naar de tepelberg - Reisverslag uit Lahat, Indonesië van Paul en Lotte - WaarBenJij.nu Op zoek naar de tepelberg - Reisverslag uit Lahat, Indonesië van Paul en Lotte - WaarBenJij.nu

Op zoek naar de tepelberg

Door: paulencharlotte

Blijf op de hoogte en volg Paul en Lotte

23 Januari 2012 | Indonesië, Lahat

Gisteren na een voorspoedige reis in Palembang aangekomen, een flinke stad in het zuiden van Sumatra, waar we in een enorm sjiek hotel onze intrek hebben genomen. Na een wandeling door de suburbs hebben we tevens genoten van het heerlijke eten in een afhaalrestaurantje en de supervriendelijke mensen.
Het is alleen wel wennen om de enige blanken te zijn, nu ook weer in Lahat, waar we net zijn aangekomen na een enerverende autorit van 4 uur door het moerassige landschap met paalwoningen en overal standjes met etenswaren en andere spullen. Zo meteen een bintang biertje al kost het een paar centen omdat we in een islamitisch gebied zitten. Morgen gaan we het oude huis van Rietje opzoeken met uitzicht op de tepelberg en misschien dat we ook nog de plekken vinden waar ze heeft gezwommen in de Lematang (rivier).

• 23 Januari 2012 - 17:12

Hannie:

Ha lieve mensen, fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Lekker genieten en in de jeugdherinneringen graven.
    Wat een aangrijpende gedachte om in de voetsporen van ouder(s) te lopen. Ik ben benieuwd!
    liefs, alle goeds weer.

• 23 Januari 2012 - 18:17

Rinske:

He die Lot en Paul, goed om te lezen dat de reis goed is gegaan. Veel plezier in jullie avontuur. X

• 24 Januari 2012 - 05:41

Herman:

Klinkt goed allemaal! Tja, de enige blanken in het gebied.. maar gelukkig is iedereen wel vriendelijk. Heel veel plezier, mooie start!
    PS: In google zoeken met "paulencharlotte" staan jullie bovenaan! makkelijk voor ons, de thuisblijvers :-(