Via de kust naar Damaraland - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Paul en Lotte - WaarBenJij.nu Via de kust naar Damaraland - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Paul en Lotte - WaarBenJij.nu

Via de kust naar Damaraland

Blijf op de hoogte en volg Paul en Lotte

09 Juni 2015 | Namibië, Swakopmund

Na de stilte en soms enige gast naar de 'drukke' en erg Duitse badplaats Swakopmund gereden. Wel een heerlijk visje gegeten in het sfeervolle restaurant Tug. Alleen geen internet in town... De volgende dag een rondrit gemaakt door een onwaarschijnlijk maanlandschap. Met Welwilschias: 1000 jaar oude planten die als enige in het dorre landschap groeien.
En dan de lange kustweg af, langs 250.000 zeehonden, terug naar de stilte en de eindeloze vlaktes met heel zo nu en dan een tegenligger: met of zonder tent op het dak, thats the question. Op het uiterste punt bij terrace bay de golven in de nacht zien oplichten, wat een spektakel.
Vandaag de woestijn en enorme duinen definitief achter ons gelaten en Damaraland in getrokken met haar imposante rode bergen en... Drie giraffen onderweg! Wat een prachtig gezicht. Morgen op zelf-safari, ze zeggen dat hier olifanten, leeuwen en de zeldzame zwarte neushoorn rondlopen, nou, we moeten dat nog zien....

• 09 Juni 2015 - 21:42

Margje:

Vorige raadsel: daar had natuurlijk een enorme slang liggen zonnen! Of zitten jullie ons te foppen?

Zo te horen krijgen de eenzaamheid en de blikkerende zon jullie al te pakken.
    En haha, dat moet je letterlijk nog zien ja.
    Een selfie met een leeuw, dáár zitten we eigenlijk op te wachten.... maar niet heus.

liefs Marg